Målmedveten

Jag är väldigt målmedveten som person. Jag sätter rätt högra krav på mig själv som jag sedan oftast uppnår. Men jag gör ofta misstaget att jag förväntar mig att personerna runt mig har samma etik som jag har. Något jag nästan alltid märker att dom inte har. Ordspråket; '' Du skall förvänta mer av dig själv än vad du förväntar dig av andra ''. Jätte bra ordspråk! och det stämmer till MAX! Men eftersom jag förväntar mig mycket från mina medmänniskor så ... blir det ju dessvärre inte så lyckat.

Förväntar ni er mycket från er omvärld? Varför gör ni det/ varför inte?

Man skall egentligen nog inte förvänta sig å mycket som jag gör av andra människor då främst jag ofta blir besviken på andra människor. När dom resonerar omoraliskt då jag lätt får skuldkänslor och mår dåligt över mitt handlande. Något som inte är spc positivt.
 
Puss & kram!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback