''pynta hästen''

Hej bloggen!

Jag brukar ofta få höra hur elak jag är ibland som ''pyntar min häst''. Många människor tycker att hästar skall se ut så här:



Med andra ord, hälst utan träns, sadel,benskydd och allt annat skit ...

Och om vi skall använda sadel och träns skall det vara bra det ...  inget mer ...


Och så kommer jag här och förstör allt ...



Jag slänger hellre på ett par extra benskydd... Vem vet tänker om hästen drar i en gren som sitter på marken och skadar benen? Helt teknisk sätt är beskydd en billig livförsäkring.
Jag slänger gärna på ett par ex boots. Delvis för att det är snyggt men även för att et skyddar hovarna för eventuella skador under ridpasset men även så ''håller'' dom även på skona.
Martingal/förbygel åker på ibland för att det är snyggt. och där med luddet. Så som tävlings luvan med.

Vad tycker ni bloggen??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback